Translate our blog in your language.

Japan Kanto and Tohuku

Japan Kanto and Tohuku
Onze reis naar Noord Japan: Tokyo-Kanto-Tohuku (klik op de foto)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

vrijdag 24 maart 2017

Telkomsel

Al enige maanden koop ik een pakket van 2GB internet. Deze SIM kaart zit in mijn smartphone. Dit pakket is een maand geldig. Gisteren ging ik naar de winkel van Telkomsel in Negara om dit pakket weer  te kopen want de maand is voorbij. Ik open de deur en zeg netjes "selamat sore" want het was al na drie uur. Het meisje achter de desk lacht me met haar blauwe beugeltjes vriendelijk toe. Ik ga zitten en vertel haar dat ik weer een nieuw pakket wil. Ze weet precies wat ik bedoel want ze heeft me eerder geholpen en dat vergeten ze niet. Ik betaal RP 60.000 en zij gaat op haar computer aan de slag. Geregeld en ze pakt mijn smartphone om het te aktiveren. Zit zit al een kleine tien minuten te pingelen, het lukt blijkbaar niet. Nog maar een paar keer proberen. Mijn sms box loopt al aardig vol met sms-jes van Telkomsel. Het aktiveren gaat haar niet lukken. Er is een probleem in het systeem, heb ik ook wel eens last van, dus het gaat niet. Ze vraagt me vriendelijk of ik dit vanavond zelf wil doen want dan is het systeem wellicht wel bereid mee te werken. "Geen probleem" zeg ik, "schrijf maar op een briefje hoe ik dat moet doen". Ik naar huis....RP 60.000 lichter en (nog) geen internet. 's Avonds een keer of vijf het riedeltje vanaf het papiertje op mijn smartphone ingegeven.....zonder resultaat. Dus vanmorgen op de bekende hoge poten op mijn Yamahaatje naar Negara om mijn beklag te doen. "Selamat pagi".....het meisje van gisteren schittert door afwezigheid. Een andere schoonheid glimlacht en wenkt me te gaan zitten. Ze herrinnert het zich van gisteren want ze zat naast ons met een andere klant maar ze heeft meegeluisterd. Ze legt me uit dat doordat het systeem niet werkte haar collega met het blauwe beugeltje, mijn RP 60.000 als een tegoed heeft geboekt. En dit is nu opgebruikt als een beltegoed. Ik frons mijn wenkbrauwen want ik begrijp er helemaal niks van. Even later komt toevallig een Piet van de back-office binnenlopen. Ik wenk en doe mijn beklag. Hij bevestigt dat ik dat tegoed, dat heet hier "credit", heb opgebruikt. Ik snap er de pepernoten niet van. Ik maak ze duidelijk dat ik dit niet accepteer en wil gewoon het pakket wat ik altijd koop. En niets anders. Punt. Beiden excuseren zich en gaan met de baas praten. Ze komen terug en bieden het pakket aan wat ik wens. Oké, prima. Het systeem wordt in stelling gebracht maar weigert opnieuw mee te werken. Men komt tot de conclusie dat het pakket van 2G het niet gaat worden. "Als je nu RP 15.000 betaal dan krijg je een pakket van 4GB wat normaal RP 75.000 kost. Ik knik en zeg "doe maar". Want ik ben het zat. Het systeem gaat op groen...geaccepteerd. Het meisje laat het zien op mijn smartphone.....3,5 GB + 500 MB. Dat snap ik ook al niet...het pakket is toch 4GB?....."ja dat is zo maar gesplitst in twee delen, 3,5 te gebruiken in de provincie Jembrana waar we nu zijn en 500 MB buiten deze regio. "Dus als ik naar Denpasar ga dan kan ik daar niet over het gehele pakket beschikken?". "Dat klopt meneer, dit is de marketingstrategie van Telkomsel". Ik snap er geen reet van want als ik hier benzine tank dan kan ik toch ook op deze benzine in Denpasar rijden? Met deze opmerking en een tweetal glimlachenden achterlatend verlaat ik deze toko. Ik stap op mijn motor en geniet van de straathectiek om me heen, ik sla later rechtsaf, een smalle weg door de rijstvelden die me naar huis brengt....wat een rust int hoofd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten